sobota 5. novembra 2011

Kúsok Slovenska v Utahu

Jedného dňa sme sa môj host otec Terry a ja rozhodli, že prinesieme trochu inovácie do ich grécko-americkej kuchyne. Už keď som sa v auguste stala na chvíľu členom ich rodiny, Terry vyhľadal na internete zopár slovenských receptov - zemiakové placky, slovenský chlieb, parené buchty a podobne. Keďže veľa zo slovenských národných jedál - ako napríklad bryndzové halušky - sú celkom náročné na prípravu ( a taktiež sa v USA celkom ťažko zháňa bryndza :D ), rozhodla som ja. Že spravíme makové šúľance - čo je, mimochodom, moje najobľúbenejšie slovenské jedlo. A tak Terry uvaril zemiaky a urobil z nich kašu. Potom sme vyrobili cesto, ja som ho rukami vymiesila tak, ako mi to kedysi babička ukazovala, no a potom som začala z neho tvarovať mnoho šúľancov. Hodili sme ich do vriacej vody a o chvíľu boli hotové. Pridali sme mak ( ktorý sme zabudli pomlieť, ale uvedomila som si to, až keď už bolo neskoro, ale aj bez toho to bolo skvelé), roztopené maslo a cukor a pravdepodobne prvé makové šúľance uvarené v Utahu boli na svete :)

Všetkým to veľmi chutilo, dokonca to prišli ochutnať aj traja súrodenci od susedov, z ktorých jedna je veľmi dobrá kamarátka mojej hosťovskej sestry Katiny :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára