piatok 30. septembra 2011

Škola volá !

Tak sa konečne ozývam po vyše mesiaci, ktorý ubehol neuveriteľne rýchlo ! Škola je tu dosť náročná, nie je to väčšinou veľmi ťažké, ale je toho hrozne veľa. Poviem niečo ku každému z predmetov :

US History - tento predmet mám veľmi rada, máme síce veľa čítania, ale učiteľka je skvelá a hodina je vo forme otvorenej diskusie. Berieme začiatky USA - teraz sme pri americkej revolúcii.

British literature - tento semester berieme britskú drámu, čiže Shakespeare. Nedávno sme dočítali Othella a akurát sme začali Macbetha. Sedíme v kruhu - teda oproti sebe( niekedy je to skôr štvorec, dokonca päťuholník), a spolu interpretujeme text, je to strašne zaujímavé.

Pre-Calculus A - akurát som prešla na tento predmet z jeho ťažšieho levelu Pre-Calc Honors ( ktorý je vlastne Pre-Calculus A a B v jednom školskom roku). Učiteľ pred tým bol vojnový veterán z Vietnamu, takže bol síce dosť vtipný, ale trochu taký tvrdýb chlapík, teraz mám veľmi milú pani učiteľku.

AP French - učiteľka je Francúzka, s ktorou si veľmi rozumiem, keďže je Európanka a tiež občas nerozumie americkej mentalite. Predmet je celkom náročný, čítame Sartra, čítame rôzne francúzske články z Le Monde a Le Figaro, pozeráme filmy. Naše témy na celý rok sú " globálne výzvy" - zatiaľ sme mali toleranciu a životné prostredie. Zistila som jednu vec, a síce, že Američania nevedia vyslovovať francúzštinu, čo je na jednej strane dosť vtipné, a na druhej smutné ( niekedy im ani nie je rozumieť). Ale predmet celkovo ma strašne baví.

AP Biology - tento predmet pre mňa je asi najnáročnejší, lebo celé je to vo "vedeckej reči", berieme anatómiu, začíname pri bunke. Je to síce veľmi zaujímavé, ale ťažké. Tak to snáď nejako zvládnem.

Photography - Fotíme na čiernobiely film, máme analógové foťáky, vyvolávame si film samy, objavujeme prácu iných fotografov... Učiteľ vyzerá dosť hipisácky, aj keď asi nie je. Mňa ako začínajúcu fotografku to strašne fascinuje.

Woodwind symphony - Jednoducho dychový komorný orchester. Máme flauty, klarinety, saxofóny ( altové a tenorové), trúbku, fagot, tubu, trombón a perkusie. Ešte s jednou babou, čo hrá na perkusie, sme tam jediné dievčatá, takže je to sranda :) Hráme Amparito Roca a Exaltation . A musím sa pochváliť, že som prvá flauta :)

Outdoor - túto hodinu mám asi najradšej. Decká sú tu veľmi uvoľnené, lebo tu vlastne o nič nejde ( nie je to akademický predmet). Zatiaľ sme boli dvakrát na túre a raz sme boli liezť po skalách. Príroda a obzvlášť hory sú tu nádherné.

Celkovo škola je tu strašne iná, až tak, že sa to takmer nedá porovnať. Areál je obrovský, ale krásny. Všade je neuveriteľne zelená tráva (ktorú polievajú každý deň, ak nie viackrát za deň), tehlové budovy. Dva-tri dni mi trvalo, kým som sa tam zorientovala. Ale teraz už viac-menej viem, kde všetko je. Medzi jednotlivými hodinami je len osem minút - čiže väčšinou nie je čas na desiatu, prestávku strávite presunom na ďalšiu hodinu.Obed ale trvá hodinu a osem minút, kvôli tomu, aby študenti mali čas ísť za svojimi učiteľmi, keď majú s niečím problém - funguje tu cez obed každý deň okrem stredy Math Lab - niečo ako doučko z matiky, kde je vždy iný učiteľ a je veľmi ochotný vám vysvetliť, keď niečomu nerozumiete. V stredu býva stretnutie Community Service - Dobrovoľníctvo, kde oznamujú nasledujúce akcie. Napríklad jedna z nich je Tree Utah, kde sa počas zopár hodín jednoducho sadia stromy. Ďalšia akcia je večera pre utečencov. Alebo často býva Bake Sale, ľudia napečú ( alebo kúpia) rôzne koláčiky a predávajú sa cez obed a vyzbierané peniaze idú ľuďom, ktorí to potrebujú, napríklad minule to šlo do Somálska, kde teraz vládne veľký hlad a sucho. Ľudia sú tu veľmi milí. Je to však trochu zvláštna byť nová, keďže celý svoj život som bola viac-menej medzi tými istými ľuďmi, v tom istom prostredí. Takže je to pre mňa výzva, ktorú som sa ale rozhodla prijať :)

: tak takto vyzerá náš nádherný školský areál na jar
( jesennú fotku som nenašla, ale čoskoro bude ! )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára